Module 4a: Innovatie & Trend Spotting

Tijdens deze training ligt de klemtoon bij trendwatching en vernieuwing. Hoe spelen we in op vernieuwingen in de markt en hoe koppelen we dit aan onze klant? Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in de oceaan aan bedrijven? Via creativiteit en brainstormtechnieken geven we je hierop een antwoord.

De dag start met een introductie rond creativiteit en hoe zich hiervoor open te stellen. We staan stil bij blue en red oceans en leren je tips en tricks aan om zelf actief aan de slag te kunnen met megatrends, maatscappelijke – en consumententrends vanuit trendwatching en coolhunting.

Na een inspiratie bevorderende inleiding starten we met ideation en word je in team uitgedaagd tot divergentie.

Via verschillende brainstormtechnieken zetten we de deelnemers aan van problem-storming tot solution-sketching en leer je naast het hanteren van deze methodes, ook de logica achter design thinking en het spotten van noden en opportuniteiten, vertrekkend vanuit trends.

Finaal wordt elk team aangezet via convergentie tot een oplossing – innovatie – te komen, die als basis voor volgende modules en de eindpresentatie verder zal worden uitgewerkt.

Technieken die aan bod komen:

“Via de aangeboden brainstormtools zagen we in hoe onze kantoorhouders op een creatieve manier zich kunnen vernieuwen.”

Raf Sels CEO SBB Accoutants Adviseurssten Verzorginstellingen

Building between bridges © 2017 - Steve Stevens & Davy Vercruysse - steve@ondernemenmetsteve.be

Uilenspiegelstraat 44, 8830 Hooglede - +32 477 19 25 99 - BE 0721717513