Module 2: From problem to concept

Doel:

Als teams met de juiste synergie zichzelf overstijgen, veranderen problemen in opportuniteiten. Deelnemers hebben meer zelfvertrouwen en durven hun creativiteit te uiten om zo tot een uniek business idee te komen.

Inhoud: 

Deze module start met het spotten van trends: waar kunnen we trends zien en wat zijn de laatste megatrends? Via de techniek “start with why” leren de deelnemers hun passies en drijfveren benoemen. 

Creativiteitstraining en verschillende brainstormtechnieken zorgen ervoor dat de deelnemers “out of the box” denken en samen diverse vernieuwende ideeën genereren.

Vervolgens worden de beste ideeën overgehouden om zowel op een objectieve als subjectieve manier te screenen. Ieder team conceptualiseert het beste idee via het value proposition design en de Blue Ocean strategie.

Gebruikte technieken:

Building between bridges © 2017 - Steve Stevens & Davy Vercruysse - steve@ondernemenmetsteve.be

Uilenspiegelstraat 44, 8830 Hooglede - +32 477 19 25 99 - BE 0721717513