Module 4b: Innovatiemechanismen & Business

Tijdens deze workshop leer je de principes van het Business Model Canvas koppelen aan het Lean Start up Proces om zo tot procesinnovatie te komen.

Je staat er niet alle dagen bij stil, maar jouw zaakvoering hangt af van diverse factoren, zowel binnen als buiten je bedrijf. Dagelijks neem je beslissingen, enerzijds gebaseerd op de waarden waarvoor je staat en anderzijds geënt op je intuïtie. Telkens met impact op korte- dan wel lange termijn. De dag start daarom met een case van Harvard Business School, waarbij deelnemers inzicht verwerven in het belang van Innovatiemechanismen binnen elk bedrijf.

Een businessplan schrijven, wat dateert uit de tijd dat diverse business schools ontstonden, is binnen de huidige dynamische maatschappij vaak complex en tijdrovend.

Via het Lean Startup Proces en ‘Business Model Canvas’ (Alexander Osterwalder en Yves Pigneur) leer je sneller je ideeën en hypotheses testen en af te toetsen aan de productlevenscyclus van ieder bedrijf om zo tot een volwaardig businessmodel en een profitable value proposition te komen.

Via Strategische Oriëntatie Ronde en SWOT-analyse wordt de impact van beslissingen geduid en een kader voor keuzes opgebouwd.

Technieken die aan bod komen:

“Het Business Model Canvas heeft mij veel bijgebracht: nu kan ik op een gestructureerde manier een goed verdienmodel opzetten.”

Koen Cruysberghs, RaSZ Zoersel

Building between bridges © 2017 - Steve Stevens & Davy Vercruysse - steve@ondernemenmetsteve.be

Amersveldstraat 102 bus 5 B, 8830 Hooglede - +32 477 19 25 99 - BE 0721717513