Module 4: Van Concept tot plan

Doel:

Als de deelnemers hun ideale product-market fit vinden, leren ze kernactiviteiten onderscheiden van bijzaken, gekoppeld aan diverse financiële scenario’s.

Inhoud: 

Deze module staat stil bij de organisationele en financiële factoren. Deze workshops zorgen ervoor dat een deelnemer weet wat er van belang is om het business idee effectief te vermarkten op een gestructureerde (organisatorisch) en schaalbare (financieel) manier.

Via een mindmap ontdekken ze hun eigen kerncompetenties en kernactiviteiten, en komen ze tot de “make or buy decision”.Tot slot wordt alles in een financieel plaatje vertaald waarbij de belangrijkste investerings- en kostenstructuren afgewogen worden tegenover de ideale omzetprognose (met aandacht voor de best en worst case). Iedere deelnemer is na deze module in staat om een eigen financieel plan op te stellen.

Technieken:

Building between bridges © 2017 - Steve Stevens & Davy Vercruysse - steve@ondernemenmetsteve.be

Amersveldstraat 102 bus 5 B, 8830 Hooglede - +32 477 19 25 99 - BE 0721717513