Module 3: Design & test

Doel:

Als deelnemers de “goesting” vinden om een concept vorm te geven, kunnen ze dit uittesten en verder optimaliseren voor verschillende doelgroepen.

Inhoud:

Nu het business concept vast staat, visualiseert ieder team een eerste versie van hun product/dienst, ook wel ‘Minimum Viable Product (MVP)’ genoemd. De rechterzijde van het Business Model Canvas geldt als basis om klantensegmenten/persona te ontwikkelen, en te linken met het MVP-prototype.Ieder team maakt een eigen storyboard per persona vanuit de ervaring van de klant (customer journey). Dit wordt verder vertaald naar verschillende versies van het business idee, rekening houdend met de marktsituatie om tot een unique selling point (USP) te komen.

Tot slot bereiden de teams een eerste pitch voor van hun business idee, en leren ze elkaar feedback geven.

Technieken:

Building between bridges © 2017 - Steve Stevens & Davy Vercruysse - steve@ondernemenmetsteve.be

Amersveldstraat 102 bus 5 B, 8830 Hooglede - +32 477 19 25 99 - BE 0721717513